În tânăra republică, nevoia de transport crește. Cu acest prilej s-a dezvoltat e un nou tip de autovehicul. Primele schițe au fost create în anul 1947. Acestea se aseamănă foarte mult cu varianta de execuție ulterioară în ceea ce privește împărțirea spațiilor sau conceptul de propulsie. Faza de pregătire și testare avansează foarte rapid . Sarcina utilă mai mare aduce cu sine cerințe noi la capitolele stabilitate și durabilitate. Din acest motiv, nu se poate apela la piesele existente, ci se dezvoltă un șasiu nou. Primul model de test din anul 1949 atinge o viteză maximă de 85 km/h are o încărcătură de 750 de kilograme. Așa cum se obișnuiește la acel moment, parbrizul este divizat. Geamurile sunt, din motive care țin de costuri și producție, plate.
Masa proprie de 850 de kilograme este definită de către directorul executiv al Volkswagen, Heinrich Nordhoff. Atunci când greutatea depășește valoarea prescrisă, sunt îndepărtate barele de protecție și luneta, pentru a nu se depăși valoarea limită. În primăvara anului 1950, variantele autofurgon, Kombi, bus de mici dimensiuni ("Bus vitrat") și începând din 1951, autovehiculul cu platformă, intră în producție în Wolfsburg. Odată cu ele apar și modelele speciale, ca de exemplu cele de poliție și transport bolnavi și autorulota comercială cu clapetă laterală. Modelul T1 reprezintă baza pentru primele autorulote. De asemenea, și pentru modelul special cunoscut ulterior sub numele de "Samba". Acesta se construiește între anii 1951 și 1967 și este echipat cu șapte resp. nouă locuri și 23 de geamuri . Până în prezent, este cel mai căutat model al seriei constructive.
Variante de modele
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T1 1.1: 1950 – 1954T1 1.2: 1954 – 1965T1 1.5: 1963 – 1967 | Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt | hinten, längs | Heck | 2.400 | 4.150/1.660/1.9404.280/1.750/1.940 (mit Stoßfängern) |
Versiuni de motoare
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.1 (1950 – 1954) | 1.131 | 18/25/3.300 | 68/2.000 |
1.2 (1954 – 1965) | 1.191 | 22/30/3.40025/34/3.600 (ab 1960) | 76/2.00082/2.000 (ab 1960) |
1.5 (1963 – 1967) | 1.493 | 31/42/3.80032/44/4.000 (ab 1965) | 95/2.200100/2.000 (ab 1965) |
Actualizare model
Selecție de măsuri cu privire la modele.
Galerie imagini
Obiect de cult, cea mai nouă ediție.
Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1