Generația modelului T3 de la Transporter tip 2 prezentată în anul 1979 apare, comparativ cu construcția celor două modele anterioare, bazată pe platforma Käfer, cu un design nou. Modelul T3 este semnificativ mai mare (ampatament mărit cu 60 mm) și mai lat (125 mm). În cabină și în compartimentul pentru bagaje spațiul este mult mai generos. Podeaua autovehiculului este coborâtă cu zece centimetri, înălțimea de încărcare este direct proporțional mai joasă. Structura podelei este proiectată de la bun început pentru tracțiune integrală și diferențial blocabil pe puntea față . Direcția cu cremalieră, directă și fără joc, reprezintă un mare progres. În locul arcurilor de torsiune, acum, în față și în spate, se folosește amortizarea cu șuruburi. Direcția pe față este asigurată de brațe oblice triunghiulare, iar pe spate de o punte cu brațe oblice.
Modelul T3 încheie epoca greutății distribuite predominant pe spate. Centrul de greutate al cel de-al treilea serii constructive se află acum în fața centrului geometric. Mașina poate fi întoarsă dintr-o mișcare: unghiul de bracare se reduce cu doi metri, la numai 10,5 metri. Motorizarea este cea a modelului anterior (1,6 litri cu 50 CP și 2,0 litri cu 70 CP). Motorul de 1,6 litri devine și mai plan, deoarece acum arborele cotit angrenează rotorul ventilatorului . Hidro-tacheții contribuie acum la controlul motoarelor boxer și fac de prisos specificațiile de reglare foarte stricte de până atunci.
Variante de modele
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T3 1.6: 1979 – 1982T3 2.0: 1979 – 1982T3 1.9: 1982 – 1990T3 2.1: 1984 – 1989T3 1.6 D: 1981 – 1987T3 1.6 TD: 1984 – 1992T3 1.7 D: 1984 – 1989 | 1.6 + 2.0: Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt1.9 + 2.1: Vierzylinder-Boxer, wassergekühlt1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: Vierzylinder-Reihe, wassergekühlt | hinten, längs | Heck | 2.4602.455 mit Allrad-Antrieb (syncro) | 4.570/184/195 (syncro 199) |
Versiuni de motoare
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1979 – 1982) | 1.584 | 37/50/4.000 | 103/2.400 |
2.0 (1979 – 1982) | 1.970 | 51/70/4.200 | 137/3.000 |
1.9 (1982 – 1990) | 1.913 | 1982 – 1985: 44/60/3.7001982 – 1990: 57/78/4.6001986 – 1988: 54/73 / xx1983 – 1985: 61/83/4.8001983 – 1985: 66/90/4.600 | 1982 – 1985: 140/2.2001982 – 1990: 150/2.6001986 – 1988: 150/2.6001983 – 1985: 139/2.8001983 – 1985: 147/2.800 |
2.1 (1984 – 1989) | 2.109 | 1984 – 1989: 82/112/4.8001985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)1986 – 1992: 64/87/ xx1989 – 1992: 68/ 92/4.500 | 1984 – 1989: 174/2.8001985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)1987 – 1992: 160/2.8001989 – 1992: 154/2.800 |
1.7 D (1984 – 1989) | 1.715 | 42/57/4.500 | 103/2.800 |
1.6 D (1981 – 1987) | 1.588 | 37/50/4.200 | 103/2.000 |
1.6 TD (1984 – 1992) | 1.588 | 51/70/4.500 | 138/2.500 |
Actualizare model
Selecție de măsuri cu privire la modele.
Galerie imagini
Obiect de cult, cea mai nouă ediție.
Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1