Meniu
Inchidere meniu

T3 ("Bulli")


Cod de fabrică:
Transporter 3 tip 2

Generația modelului T3 de la Transporter tip 2 prezentată în anul 1979 apare, comparativ cu construcția celor două modele anterioare, bazată pe platforma Käfer, cu un design nou. Modelul T3 este semnificativ mai mare (ampatament mărit cu 60 mm) și mai lat (125 mm). În cabină și în compartimentul pentru bagaje spațiul este mult mai generos. Podeaua autovehiculului este coborâtă cu zece centimetri, înălțimea de încărcare este direct proporțional mai joasă. Structura podelei este proiectată de la bun început pentru tracțiune integrală și diferențial blocabil pe puntea față . Direcția cu cremalieră, directă și fără joc, reprezintă un mare progres. În locul arcurilor de torsiune, acum, în față și în spate, se folosește amortizarea cu șuruburi. Direcția pe față este asigurată de brațe oblice triunghiulare, iar pe spate de o punte cu brațe oblice.

Modelul T3 încheie epoca greutății distribuite predominant pe spate. Centrul de greutate al cel de-al treilea serii constructive se află acum în fața centrului geometric. Mașina poate fi întoarsă dintr-o mișcare: unghiul de bracare se reduce cu doi metri, la numai 10,5 metri. Motorizarea este cea a modelului anterior (1,6 litri cu 50 CP și 2,0 litri cu 70 CP). Motorul de 1,6 litri devine și mai plan, deoarece acum arborele cotit angrenează rotorul ventilatorului . Hidro-tacheții contribuie acum la controlul motoarelor boxer și fac de prisos specificațiile de reglare foarte stricte de până atunci.

Variante de modele

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T3 1.6: 1979 – 1982T3 2.0: 1979 – 1982T3 1.9: 1982 – 1990T3 2.1: 1984 – 1989T3 1.6 D: 1981 – 1987T3 1.6 TD: 1984 – 1992T3 1.7 D: 1984 – 1989 1.6 + 2.0: Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt1.9 + 2.1: Vierzylinder-Boxer, wassergekühlt1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: Vierzylinder-Reihe, wassergekühlt hinten, längs Heck 2.4602.455 mit Allrad-Antrieb (syncro) 4.570/184/195 (syncro 199)

Versiuni de motoare

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.6 (1979 – 1982)    1.584 37/50/4.000 103/2.400
2.0 (1979 – 1982)    1.970 51/70/4.200 137/3.000
1.9 (1982 – 1990)    1.913 1982 – 1985: 44/60/3.7001982 – 1990: 57/78/4.6001986 – 1988: 54/73 / xx1983 – 1985: 61/83/4.8001983 – 1985: 66/90/4.600 1982 – 1985: 140/2.2001982 – 1990: 150/2.6001986 – 1988: 150/2.6001983 – 1985: 139/2.8001983 – 1985: 147/2.800
2.1 (1984 – 1989)    2.109 1984 – 1989: 82/112/4.8001985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)1986 – 1992: 64/87/ xx1989 – 1992: 68/ 92/4.500 1984 – 1989: 174/2.8001985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)1987 – 1992: 160/2.8001989 – 1992: 154/2.800
1.7 D (1984 – 1989) 1.715 42/57/4.500 103/2.800
1.6 D (1981 – 1987) 1.588 37/50/4.200 103/2.000
1.6 TD (1984 – 1992) 1.588 51/70/4.500 138/2.500

Actualizare model

Selecție de măsuri cu privire la modele.

Anul 1981

Apare o inovație semnificativă: Modelul Transporter este disponibil acum cu propulsorul diesel de 1,6 litri cu 50 CP (cunoscut de la Golf și Passat). Pentru prima oară, în tipul 2 se montează un motor în linie cu răcire cu lichid. Dimensiunea este similară cu cea a motorului boxer, însă cu 100 de kilograme mai grea. La final, motor este pus la încercare prin includerea în flota de vehicule a poștei . Comparativ cu însetatul motor cu răcire pe aer, consumul de carburant scade cu peste o treime. Dintre concurenții săi, modelul Transporter este cel mai economic. Comenzile pentru un diesel ajung deja după scurt timp la 50 procente. Modelul Caravelle strălucește cu o nouă echipare. Numele care amintește de un avion, indică fotoliile tapițate generos, precum cele dintr-un club exclusivist.

Anul 1982

După fabricarea a 30 de milioane de motoare răcite cu aer, posibilitățile de dezvoltare în segmentul autovehiculelor comerciale sunt epuizate. Începând de acum, acestea vor fi produse în America de Sud, în rest fiind însă înlocuite cu propulsoare boxer nou dezvoltate, răcite cu apă de 1,9 litri cu 60 resp. 78 CP. Motoarele răcite cu aer mai entuziasmează încă și astăzi, datorită funcționării lor deosebit de silențioase și rotunde. Aceste modele sunt cu 16 procente mai economice și au un cuplu mai mare. Încălzirea se realizează prin intermediul căldurii degajate de lichidul de răcire din circuit. Acum este disponibilă și o cutie de viteze cu cinci trepte. Rapoartele de transmisie sunt etajate mai scurt la această variantă.

O a doua grilă a radiatorului în partea din față a autovehiculului este definitorie pentru motorul boxer cu răcire pe apă și diesel.

Anul 1983

Motorul boxer răcit cu apă de 1,9 litri, cu o putere crescută la 90 CP, este disponibil acum și cu instalație de injecție (Digijet).

Anul 1985

Elementul de top al gamei de echipări o reprezintă versiunea Caravelle Carat cu șase locuri, cu jante din aliaj ușor pe anvelope late, servodirecție, spoiler față, faruri duble dreptunghiulare, tren de rulare mai coborât, scaune individuale tapițate ci velur și multe altele. Capacitatea cilindrică a motorului orizontal este crescută la 1,8 litri, puterea crește la 68 CP. Printre motorizările disponibile se numără și noul motor de 2,1 litri boxer alezat răcit cu apă, care dispune, cu catalizator și injecție Digifant, de 90 CP - iar în varianta nelimitată cu injecție Digijet de 112 CP.

În februarie, pe piață este lansat noul model cu denumirea syncro. Cu o tracțiune integrală cuplabilă, acest Transporter și toate variantele care îi urmează devine rapid  un model extrem de popular.  

Caracteristica acestei variante este tracțiunea integrală permanentă cu ambreiaj Visco. Cinci trepte de viteză sunt standard, prima fiind extrem de scurt etajată. Garda la sol este de 210 milimetri în față și 200 milimetri în spate, cu anvelope de 14 inchi. Masa proprie este cu 140 de kilograme mai mare la syncro.

Cu varianta pe 16 inchi, modelul syncro trece înspre familia autovehiculelor de teren. Fabrica creează un pachet din stâlpul B, modificări ale trenului de rulare și caroseriei, tehnică de frânare și propulsie îmbunătățită și un diferențial blocabil pe spate. Garda la sol crește la 235 milimetri. Pasajele roților sunt mărite.

Asamblarea finală a modelului Transporter cu tracțiune integrală se realizează în Graz la Steyr-Daimler-Puch .

La lansarea pe piață, atmosfera este asigurată printre altele de fostul pilot de uzină Porsche, Rudi Lins . În februarie, pentru susținerea fabricii, el pleacă cu un syncro într-o călătorie de 51 de zile în jurul lumii.

Anul 1987

Motorul diesel aspirat este crescut la 1,7 litri și dispune acum de 57 CP.

Anul 1990

Fabrica din Hanovra trece în anul 1990 la producția generației modelului succesor T4 . La Steyr-Daimler-Puch din Austria, ca urmare a cererii constante, modelele syncro și "Last Limited Edition" se mai produc până în 1992.

Anul 2003

În Africa de Sud, modelul T3 în varianta bus este produs exclusiv pentru continentul african . Geamurile sunt mărite.
Fanii sunt încântați în momentul în care Audi introduce o nouă variantă de motor: Un propulsor Audi cu cinci cilindri, cu o capacitate cilindrică de până la 2,6 litri este amplasat în partea din spate. Pentru un catalizator însă nu mai rămâne loc.

În vara anului 2003 este produs ultimul T3.

Galerie imagini

Obiect de cult, cea mai nouă ediție.

Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen