Modelul T2a reprezintă începând cu 1967, a doua generație de Transporter. Noul Transporter a mai crescut puțin, are acum suprafețe vitrate mai mari și un parbriz dintr-o singură bucată, vine cu o ușă glisantă ca echipare standard și un tren de rulare îmbunătățit evident cu punte față cu articulație sferică și punte spate cu brațe oblice, care pot fi identificate după poziția roților. Roțile spate își păstrează acum în toate condițiile de rulare unghiul de fugă ușor negativ. Motorul boxer cu răcire pe aer amplasat în spate are acum nevoie de mai puțin spațiu. De-a lungul carierei sale, acest Transporter va câștiga semnificativ în statură. Motorizarea crește până la 70 CP, motoare tot mai plane sporesc compartimentul pentru bagaje, pentru prima oară este disponibilă opțional o cutie de viteze automată. Modelul T2a primește dotări esențiale pentru siguranță. Comparativ cu cerințele de pe piața americană, modelul T2 este neobișnuit de sigur în caz de accident. "Toate scaunele pot fi echipate cu centuri pentru bazin. Scaunele din cabină și scaunele aflate la exterior în habitaclu pot fi prevăzute la alegere cu centuri de siguranță trecute peste umeri sau centuri combinate pentru bazin și umeri", recomandă primul manual de utilizare din 1967.
Cu tehnologia și dotările sale speciale pentru siguranță, modelul T2 se distinge clar față de autovehiculele comerciale din epocă. Mai mult ca niciodată, el nu este numai un Transporter, ci și o limuzină de mari dimensiuni. Nu degeaba variantele de bus preparate în diferite moduri poartă denumirea de Clipper. "Noul Volkswagen Transporter - la fel ca un autoturism" scria într-un comunicat de presă de la Volkswagen. Fabrica Volkswagen a reușit, împreună cu firma Westfalia și alte companii care se ocupau de modificări de autorulote, să îndeplinească visul unui autovehicul pentru camping accesibil. Această garsonieră pe patru roți poate fi atât achiziționată la cheie sau poate fi transformată în autovehicul pentru camping cu ajutorul seturilor de modificare disponibile pentru montare ulterioară.
Variante de modele
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T2 1.6: 1967 – 1979T2 1.7: 1971 – 1973T2 1.8: 1973 – 1975T2 1.9: 1975 – 1979 | Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt | hinten, längs | Heck | 2.400 | 4.420/1.765/1.9604.505/1.720/1.960 (ab 1976) |
Versiuni de motoare
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1967 – 1979) | 1.584 | 35/47/4.00037/50/4.000 (ab 1970) | 104/2.200106/2.800 (ab 1970) |
1.7 (1971 – 1973) | 1.679 | 49/66/4.80046/62 /4.200 (mit 3-Gang-Automatik) | 114/3.200116/3.200 (mit 3-Gang-Automatik) |
1.8 (1973 – 1975) | 1.795 | 50/68/4.300 | 130/3.200 |
1.9 (1975 – 1979) | 1.970 | 52/70/4.200 | 141/2.800 |
Actualizare model
Selecție de măsuri cu privire la modele.
Galerie imagini
Obiect de cult, cea mai nouă ediție.
Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1