O durată de viață a autovehiculului și efectele sale asupra mediului
Provocarea: pentru a face posibilă o predare neutră din punct de vedere al CO2, experții noștri trebuie să determine cu precizie emisiile de CO2 . Le este de ajutor în acest sens bilanțul ecologic (Life Cycle Assessment). Cu ajutorul acestei metode standardizate ISO, aceștia analizează componentă cu componentă și află ce efecte are un autovehicul asupra mediului pe durata întregului său ciclu de viață - de la extracția materiilor prime la producție, montaj, logistică și faza de utilizare a autovehiculului și până la reciclarea materialelor. Sunt analizate diferite categorii de efecte. Una dintre acestea sunt emisiile de CO2 și a unei părți foarte mici de alte gaze, care se convertește în așa numite echivalențe CO2. Aceasta este o unitate de măsură care face efectul tuturor gazelor cu efect de seră să fie comparabil.
Filmul prezintă exemplificativ modelulID.3.
Cum facem efectele asupra mediului măsurabile
Pe baza valorilor medii standardizate, pentru fiecare etapă de prelucrare a unei componente se determină anumite emisii, ca de exemplu emisiile de CO2. Pentru etape de producție care consumă extrem de multă energie, precum producția celulelor de baterii, utilizăm la modelele ID. în locul valorilor medii, date concrete ale respectivilor noștri furnizori. Acest lucru ne arată exact ce efecte au măsurile noastre implementate și cât de mare este cu adevărat cantitatea de CO2 de compensat.
Cine conduce un ID. Buzz sau ID. Buzz Cargo este clar în avantaj
Ne dorim ca dumneavoastră să circulați de la început cu un bilanț de CO2mai bun decât cel al unui motor comparabil cu ardere internă. De aceea, scădem și evităm CO2 în producție în primul rând, cu ajutorul diferitelor măsuri. Printre acestea se numără de exemplu utilizarea de curent ecologic, atât la producerea elementelor de baterii, cât și în fabrica Hanovra, acolo unde se construiesc modelele ID. Buzz și ID. Buzz Cargo . Emisiile de CO2neevitate din producție până la predarea către clienți, inclusiv prima încărcare și reciclarea, determinate cu ajutorul bilanțului ecologic specific, sunt compensate prin participări la proiecte certificate de protecție climatică.
Printre acestea, numim proiectul de protecție a pădurilor "Kariba REDD+". Prin proiectul Kariba REDD+ sunt protejate aproape de 785.000 de hectare de pădure de pe coasta sudică a lacului Kariba, din apropierea graniței dintre Zimbabwe și Zambia. Este unul dintre proiectele REDD+ (Reduced Emissions from Deforestation and Degradation - reducerea emisiilor cauzate de despăduriri și degradarea pădurilor) înregistrate și se află între parcurile naționale Chiazaira, Matusadona și Mana Pools. Proiectul reunește patru parcuri naționale, precum și opt rezervații safari și formează astfel un coridor de biodiversitate care protejează zone de pădure și numeroase specii pe cale de dispariție. Printre acestea se numără elefanții africani, leii și corbul Bucorvus leadbeateri. În plus, proiectul sprijină programe pentru dezvoltarea economică și socială a oamenilor de la fața locului.
© South Pole
Prin încărcarea dedicată cu curent electric ecologic, mobilitatea electrică oferă suplimentar marea șansă de a reduce emisiile de CO2în faza de utilizare la aproape zero și de a exploata enorm acest avantaj. Așadar, protecția climatică este și în mâinile dumneavoastră!
Potențialul viitorului
Rezultatele bilanțului ecologic al autovehiculelor electrice reprezintă numai o înregistrare de moment. Acestea oferă mult mai mult potențial pentru o scădere suplimentară a emisiilor de CO2pe întreaga durată a ciclului de viață. Pe de o parte, în faza de utilizare, prin extinderea constantă a energiilor regenerabile, pe de altă parte, în producție. De aceea colaborăm strâns cu furnizorii noștri, pentru a reduce și mai mult emisiile de CO2rămase prin utilizarea de curent electric ecologic și materiale reciclate și în lanțul de aprovizionare complex din amonte. De aceea, considerăm compensarea prin proiecte certificate de protecție climatică drept măsură imediată - și un pas pe drumul nostru spre un viitor neutru din punct de vedere al CO2.