Costuri de întreținere cu 35% mai mici pentru automobilele electrice
Întreținerea autovehiculelor electrice diferă de cea a automobilelor clasice cu ardere internă: nu există cutie de viteze, evacuare, bujii. Astfel se economisesc bani și timp. Cu toate acestea, întreținerea periodică a autovehiculelor electrice este foarte importantă.
Chiar dacă automobilele electrice presupun pe alocuri cerințe diferite în ceea ce privește inspecția de service față de autovehiculele cu motor convențional cu ardere internă, costurile de reparație și întreținere ale autovehiculelor electrice sunt cu 35% mai scăzute decât cele pentru un autovehicul comparabil cu motor cu ardere internă, conform unui studiu realizat de Institutul pentru Automobile (IFA) din cadrul Universității de Economie și Mediu (HfWU) Nürtingen-Geislingen.
De ce au nevoie autovehiculele electrice de mai puțină întreținere?
Numeroase piese ale motoarelor convenționale pur și simplu nu sunt necesare, dată fiind propulsia diferită. Aici sunt incluse componente ale motorului precum filtrul de ulei, de combustibil și filtrul de aer, bujiile sau răcirea motorului, însă și piese de uzură, cum ar fi ambreiajul sau instalația de evacuare a gazelor arse. Deoarece la autovehiculele electrice se utilizează motoare sincrone trifazate, care nu au contacte glisante supuse uzurii, motoarele în sine practic nu necesită întreținere.
Pe scurt: Cu cât există mai puține componente, cu atât costurile de întreținere sunt mai scăzute - astfel, autovehiculele electrice generează avantaje pe baza construcției lor.
Ce piese se verifică la autovehiculul electric în mod regulat?
Printre componentele care trebuie întreținute regulat, se numără, de exemplu frânele. Acestea sunt însă mai puțin solicitate la un autovehicul electric și de aceea trebuie înlocuite mai rar. Acest lucru se datorează parțial recuperării energiei. Aceasta înseamnă că la frânarea autovehiculului, energia cinetică este transformată în energie electrică și recuperată. Recuperarea funcționează și ca frână de motor, ceea ce solicită mai puțin sistemul de frânare și uzura nu este la fel de mare ca în cazul unui motor cu ardere internă.
De asemenea, roțile și anvelopele, direcția și instalația de climatizare trebuie verificate în cadrul inspecției. Nu în ultimul rând, întreținerea autovehiculului electric trebuie să se facă la intervale comparabile cu cele ale unui autovehicul comercial cu motor cu ardere internă.
Deși, pe de o parte, unele componente clasice ale motorului cu ardere internă dispar, pe de altă parte, la lista de întreținere se adaugă elemente specifice unui autovehicul electric.
Cum pot menține uzura autovehiculului electric cât mai redusă?
La majoritatea autovehiculelor electrice se utilizează acumulatori litiu-ion. Dacă vrei să menții bateria în stare cât mai bună, nu ar trebui să-ți lași mașina cu un nivel de încărcare mai mic de 20% pentru o perioadă lungă de timp.
Similar cu smartphone-urile, care funcționează tot cu baterii litiu-ion, modul în care încarci bateria automobilului tău electric contribuie, de asemenea, la durata de viață a bateriei. Prin urmare, o procedură de încărcare cu curent alternativ, de exemplu la priza de uz casnic, este de preferat încărcării cu curent continuu la stația de încărcare rapidă. Acumulatorul este cea mai scumpă piesă de schimb a autovehiculului, motiv pentru care întreținerea atentă a acestuia este foarte importantă.
Și anvelopele sunt consumabile care trebuie avute în vedere de deținătorii de automobile cu motoare electrice. La pornirea de pe loc, autovehiculele electrice pot genera un cuplu semnificativ mai mare decât majoritatea celorlalte autovehicule. Iar acest lucru poate avea efecte asupra profilului anvelopelor, dacă acest cuplu mare este utilizat regulat. De aceea se recomandă pornirea moderată. Aceste cerințe specifice ale autovehiculelor electrice trebuie luate în calcul la cumpărarea și întreținerea anvelopelor.
Cât de des trebuie să merg la service?
Intervale de service pentru e-Crafter
- Prima inspecție la 30.000 km sau 2 ani1
- Următoarele inspecții la fiecare 30.000 km sau 1 an1
- Lichid de frână la fiecare 2 ani
- Filtru de polen şi praf la fiecare 50.000 km sau 2 ani
Intervale de service pentru Multivan eHybrid
-
Schimb de ulei la fiecare 15.000 km sau 1 an1
-
Inspecție la fiecare 30.000 km sau 2 ani1
1 În funcție de ce eveniment survine primul.
Intervale service pentru toate modelele ID.
Conform indicatorului intervalului de service, cel târziu după 2 ani fără limită de
kilometri, cu înlocuirea lichidului de frână și a filtrului de polen şi praf.
Pot interoga intervalul de service și din autovehicul?
Da, pentru aceasta există indicatorul intervalului de service. Acesta poate fi găsit pe afișajul din bord și în sistemul Infotainment.
La ce atelier pot merge pentru service-ul autovehiculului electric?
Lucrările la sistemul de înaltă tensiune pot fi efectuate numai în service-uri instruite și echipate corespunzător. Înainte de a lucra la autovehicul, mecanicul trebuie să verifice dacă sistemul de înaltă tensiune este lipsit de tensiune, astfel încât lucrarea să poată fi efectuată fără probleme.