NEDC vs. WLTP: ciclurile de conducere comparate.
Distanțe mai mari, perioade de staționare mai mici: prin WLTP, procedeul de testare măsoară consumul de combustibil și valorile CO2 ale unui autovehicul pe standul de probe. Așa diferă procedeele de testare:
Obiectivele noului procedeu de măsurare.
Cu ciclul de conducere WLTP se redefinesc parametrii de testare pentru stabilirea consumului de combustibil și a emisiilor de gaze nocive. Avantajele pe scurt:
Transparență.
Consumul cotidian real al unui autovehicul se poate estima mai bine.
WLTP ia în considerare un profil de deplasare mai apropiat de cotidian decât standardul NEDC de până acum. Deoarece acesta este similar unui test sintetic de laborator și servește în primul rând posibilității de comparare a diverselor autovehicule, fără a reflecta în mod realist consumul real. În timp ce valorile de consum fuseseră măsurate până acum în condiții abstracte de laborator, noul procedeu permite o prognoză mai exactă a consumului real al unui autovehicul datorită parametrilor de testare îmbunătățiți. WLTP pretinde că simulează un comportament de conducere mai apropiat de realitate. Și că astfel obține rezultate semnificativ mai realiste.
Standarde.
Noul standard WLTP asigură rezultate ale testelor comparabile la nivel mondial.
Unul din obiectivele principale ale procedurii WLTP este stabilirea unitară a emisiilor de gaze nocive și a consumului de energie pentru diverse tipuri de propulsie, ca de exemplu benzină, motorină, GNC sau chiar curent. Un autovehicul de același tip trebuie să furnizeze în orice moment același rezultat al testelor în toate părțile lumii la respectarea corectă a procedurii de măsurare cu ciclul WLTP. Această posibilitate de comparație necesară este aceea care face inevitabilă măsurarea în laborator.
De aceea se stabilesc în mod sigur și reprezentativ consumul de combustibil și emisiile în cadrul unui profil de deplasare dinamic pe standul de verificare cu role.
Protecția climei
Datele cât mai realiste despre consum ajută la obținerea obiectivelor climatice internaționale și la poluarea cât mai redusă a mediului înconjurător.
Reducerea CO2 este un subiect central la dezvoltarea autovehiculului. Datorită WLTP poate fi verificată în mod transparent respectarea normelor internaționale privind valorile limită ale emisiilor de CO2.
În anul 2010, doar în UE au fost evacuate 4,72 miliarde de tone de emisii CO2, 19% dintre acestea de către traficul rutier [Datele se referă la documentul »Mobilitatea viitorului- sigură și verificată«, 16.03.2015, Asociația TÜV e.V.]. De aceea, Uniunea Europeană dorește scăderea generării de emisii până în 2020 cu 20% [Datele se referă la documentul publicat în anul 2013 cu privire la »Reglementarea CO pentru autovehicule« de către Institutul Economic German din Köln.]. Implementarea acestui obiectiv se va realiza cu ajutorul WLTP. Deoarece precum consumul de combustibil, emisiile CO2 ale unui autovehicul depind de model. WLTP conferă mai multă transparență la comparația consumului de energie și emisiilor CO2 ale diverselor autovehicule. Valorile măsurate depind astfel de producător și de tipul de autovehicul. Și tind să fie mai mari decât la ciclul NEDC. De aceea trebuie luat în considerare faptul să anumite modele și motoarele acestora sunt optimizate în favoarea protecției climei.
Întrebări și răspunsuri
Cele mai importante întrebări și răspunsuri referitoare la noile valori de consum.
Un ciclu de conducere stabilește în ce condiții se măsoară consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale unui autovehicul. Acesta dorește să simuleze o cursă auto medie cât mai apropiată de realitate. Pentru ca producătorul să poată indica valori comparabile la înmatricularea și distribuirea unui autovehicul, ciclul de conducere indică anumite condiții cadru, ca de ex. temperatura de pornire, viteza sau durata măsurării.
Noul ciclu de rulare european (engl. New European Driving Cycle, pe scurt: NEDC) a fost introdus în data de 01.07.1992 de către Uniunea Europeană. Acesta trebuia să garanteze o stabilire unitară a emisiilor și consumului specific al autovehiculelor și să asigure o mai bună posibilitate de comparare a autovehiculelor între ele, însă nu afirmă că oglindește consumul cotidian real.
Din 01 septembrie 2018 se introduce prin Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, pe scurt WLTP, un nou ciclu unitar pentru noile modele din clasa autovehiculelor comerciale ușoare în UE și în șase state învecinate (Liechtenstein, Islanda, Norvegia, Elveția și Turcia).
EU6 sau Euro 6 este norma de emisii actuală pentru autovehicule care stabilește valorile limită pentru evacuarea poluanților în aer în Uniunea Europeană.
Ciclul de verificare NEDC introdus de către Uniunea Europeană în anul 1992 nu mai este actual pentru a reprezenta corespunzător comportamentul individual cotidian . Noul standard WLTP trebuie să asigure acum corespondența emisiilor și valorilor de consum măsurate la omologarea de tip a unui model cu cele din regimul de rulare practic. E aceea, acesta se deosebește atât din punct de vedere al procesului, cât și al ciclului de rulare propriu-zis de standardul NEDC.
Noii parametri de testare definiți sunt, de exemplu, distanța de testare mai mare, duratele deplasării mai lungi, perioadele de staționare reduse, vitezele medii mai mari și luarea în considerare a dotărilor speciale opționale, precum și a soluțiilor opționale de structură și modificare. De regulă, aceste noutăți cauzează norme de consum mai mari.
Noul ciclu WLTP devine obligatoriu legal din 01.09.2017. Din septembrie 2017 toate modelele de autovehicule și motoare nou introduse trebuie să fie marcate de către producătorii autovehiculelor cu valorile măsurate de consum și gaze nocive conform WLTP.
Directiva WLTP pentru autovehiculele comerciale ușoare intră în vigoare din 01.09.2018. Volkswagen Autovehicule Comerciale se ocupă de conversia modelelor nou introduse cu înmatriculare pentru transport de persoane și a motoarelor din vara anului 2018. Modelele cu înmatriculare pentru transport de persoane vor fi modificate succesiv până la 01.09.2018, iar modelele cu înmatriculare pentru transport de marfă până cel târziu la 01.09.2019.
Din data de 01.09.2019, toate autovehiculele trebuie să fie marcate conform valorilor măsurate de consum și gaze nocive ale WLTP.
Da, și autovehiculele electrice trebuie să fie verificate conform noilor reguli WLTP.
Valorile stabilite conform procesului de testare WLTP trebuie să reprezinte mai realist consumul și emisiile de CO2 și gaze nocive. Acest lucru poate cauza indicarea unor consumuri de combustibil și emisii de CO2 mai mari la autovehiculele cu motor cu ardere internă și autonomii mai reduse ale autovehiculele electrice. Alegerea individuală a motorului și a dotărilor speciale au efecte și asupra valorilor consumului și CO2. În funcție de legislația națională, acest lucru poate avea ca urmare și taxe privind emisiile de CO2 mai mari.
Modelele cu înmatriculare pentru transport de persoane vor fi modificate succesiv până la 01.09.2018, iar modelele cu înmatriculare pentru transport de marfă până cel târziu în 01.09.2019.
Nu, până acum nu sunt planificate modificări ale gamei de modele. Anumite modele și motoarele acestora mai trebuie optimizate pentru a obține o eficiență sporită și emisii conforme cu prescripțiile - însă nu va exista o eliminare de modele condiționată de WLTP.
Da, există. Ciclurile de conducere dezvoltate în Japonia (JC 08) și în SUA (FTP 75) pentru măsurarea gazelor arse și a consumului se orientează mai puternic la situații specifice în traficul urban respectiv. Ciclul de conducere al Japoniei cuprinde, de exemplu, multe faze stop-and-go și este efectuat de două ori, o dată cu pornire la rece și o dată cu pornire la cald .