Noul test prevede un ciclu de conducere modificat și norme de verificare mai severe, între care se numără un interval de timp mai lung pentru măsurare și o viteză maximă crescută. Noutățile pe scurt:
La pornirea la rece se măsoară pe standul de verificare cu role patru praguri de viteză: până la 60, până la 80, până la 100 și peste 130 km/h. În cadrul acestor faze se accelerează și frânează în mod repetat. Astfel, viteza maximă este cu 10 km/h mai ridicată decât la NEDC. În plus, viteza medie de cca. 47 km/h este semnificativ mai mare (anterior cca 33 km/h). În camera de testare este prescrisă o temperatură de 23° C, iar la NEDC a fost până acum de 20 - 30° C. Întregul ciclu de conducere WLTP durează aproximativ 30 de minute, iar NEDC prevede doar 20 de minute . Chiar și lungimea traseului s-a dublat, având peste 23 km în loc de 11 km. Spre deosebire de NEDC, sunt luate în considerare dotări speciale individuale la WLTP pentru greutate, aerodinamică, necesarul rețelei de bord (curent staționar) și rezistență la rulare . Dotările speciale consumatoare de curent cum ar fi instalația de climatizare sau încălzirea în scaune rămân dezactivate pe durata procesului de testare.
Preturile mentionate sunt preturi recomandate, necartelate, exprimate in Euro si includ TVA. Informatiile oferite referitoare la preturi, dotari standard si optionale, date tehnice corespund momentului de editare. Modificari ale informatiilor pot aparea ulterior. Vehiculele din imagine sunt cu titlu de informare si pot contine dotari optionale, contra cost. Unele din dotarile optionale nu pot fi comandate in fabricatie in anumite combinatii. PORSCHE ROMANIA isi rezerva dreptul de a aduce modificari, ca urmare a unor erori, modificari structurale sau de pret, aparute in urma unor comunicari din partea Volkswagen AG, Hanovra.