Premieră mondială – Volkswagen Autovehicule Comerciale sărbătorește debutul celui mai digital Caddy al tuturor timpurilor
· Noul Caddy se bazează acum pe platforma transversală modulară (MQB)
· Autovehicul ideal pentru livrări: în Caddy Maxi este disponibil acum spațiu pentru doi europaleți încărcați transversal
· Motoare diesel sustenabile: emisiile de oxid de azot ale motoarelor TDI sunt reduse semnificativ prin tehnologia Twindosing
· Conectivitate: "Cockpit-ul Innovision" transformă modelul Caddy într-un smartphone
· Mai sigur și mai confortabil: 6 dintre cele 19 sisteme de asistență sunt noi la bordul celei de-a cincea generații Caddy
Vizual, trecerea la MQB este evidentă deja datorită ampatamentului mărit și astfel datorită proporțiilor noului Caddy, ce sugerează mai mult dinamism. Designerii s-au folosit de avantajul tehnic existent pentru a realiza pe această bază o caroserie complet reproiectată. În ceea ce privește tehnica și echiparea, exteriorul modelului Caddy cu șapte locuri se distinge prin numeroase caracteristici noi. Printre acestea se numără asistentul electric pentru închiderea ușilor glisante și hayon, precum și un plafon panoramic din sticlă deosebit de mare, cu o suprafață de 1,4 m² , care este montat deasupra primelor două rânduri de scaune. De asemenea noi, roțile din aliaj ușor de 18 inch, precum și noile faruri cu leduri și stopuri cu leduri (echipare standard la versiunile de top). Pentru prima oară la bord: sistemul de acces și pornire fără cheie Keyless Access (pe scurt, Kessy) și așa numitul "Cockpit digital". În plus, a fost reconfigurată și denumirea echipărilor: "Trendline" se va numi în viitor "Caddy", "Comfortline" se va numi "Life", iar "Highline" va primi denumirea "Style".
La interior, cea de-a cincea generație a acestui autovehicul polivalent convinge cu soluții hightech și semnificativ mai mult spațiu. Versiunea lungă - Caddy Maxi - oferă acum de exemplu spațiu pentru până la doi europaleți, care pot fi încărcați la alegere central transversal / în spate transversal sau central transversal/longitudinal în spate. Arhitectura elementelor de afișare și operare este complet nou dezvoltată: interfețele interactive pentru șofer și pasagerul din față, formează acum noul "Cockpit digital" (opțional instrumente complet digitale), precum și sistemele de radio și Infotainment cu dimensiuni cuprinse între 6,5 și 10,0 inch. Prin fuziunea între "Cockpit-ul digital" și sistemul de navigație de top de 10 inch se creează astfel o experiență digitală inedită, "Cockpit-ul Innovision". Prin intermediul unei unități Online-Connectivity-Unit (OCU - unitate pentru conectivitate online) cu cartelă eSIM integrată, sistemele Infotainment pot accesa serviciile mobile online și funcțiile "Volkswagen We".Astfel, noul Caddy este "always on".
Indiferent că este vorba despre varianta Cargo (autofurgon), Kombi sau monovolum de familie - fiecare variantă oferă avantaje semnificative prin trecerea la MQB: dimensiunile exteriorului și interiorului au fost modificate în așa fel încât pachetul oferit de spațiul de încărcare a fost îmbunătățit semnificativ. La modul general, și noua generație a acestui Furgon urban și monovolum compact va fi disponibilă în versiunea Caddy Maxi cu ampatament lung, în paralel cu versiunea urbană. În plus, așa cum s-a mai menționat, fratele mai mic al modelului va fi disponibil din nou cu una sau două uși glisante, precum și cu hayon sau uși batante. Ușile batante spate sunt produse acum din tablă și în zona geamurilor, în cazul autofurgonului. Avantaje: protecție suplimentară împotriva privirilor indiscrete și furtului pentru încărcătură valoroasă, materiale și unelte. O noutate importantă în cazul modelului Caddy Maxi: noua lățime mai mare a ușii glisante care s-a mărit acum de la 701 mm la 840 mm. Astfel, pe suprafața de încărcare la rândul ei mai lată (+11 mm), încape acum și un al doilea europalet - un avantaj clar față de concurență.
Cu ampatamentul normal, Caddy are o lungime de 4.501 mm, această dimensiune corespunzând unui plus de 93 mm față de modelul precedent. Similar, datorită MQB, ampatamentul a fost mărit cu 73 mm, până la 2.755 mm - noua lungime este așadar exploatată integral. Înălțimea noului talent polivalent a scăzut în cazul versiunii autoturism la 1.797 mm (-25 mm); însă înălțimea maximă a spațiului de încărcare a putut fi totuși crescută cu 7 mm, până la 1.273 mm. Volkswagen Autovehicule Comerciale a mărit lățimea modelului Caddy: cei 1.855 mm corespund unui plus de 62 mm, conform celor menționate anterior. Datorită acestui plus și măsurilor constructive inteligente, lățimea spațiului de încărcare a putut fi extinsă cu 50 mm, până la 1.606 mm; lățimea s-a mărit cu 60 mm, până la 1.230 mm. Similar, lățimea deschiderii în partea din spate a fost mărită cu 51 mm, până la 1.234 mm. De aceea, acum este posibilă depozitarea transversală a unui europalet în spațiul de încărcare. Volumul maxim de depozitare a modelului Caddy cu ampatament scurt este de 3,3 m³ (1.234 mm încărcare maximă).
Și mai mult spațiu de depozitare (4,0 m³) decât modelul Caddy cu ampatament scurt (2.755 mm) oferă bineînțeles modelul Caddy Maxi, care va fi lansat ulterior, cu ampatamentul său mai lung cu 215 mm (2.970 mm). În acest caz, lungimea maximă a spațiului de încărcare crește de la 1.797 la 2.150 mm, ceea ce înseamnă că lungimea exterioară este aici de 4.853 mm.
Afișajul "Cockpit-ului digital" este proiectat clar și contrastant, dispunând de o diagonală a ecranului de 10,25 inch. Șoferul modelului Caddy poate alege între două configurații ale ecranului. Acest lucru se realizează cu ajutorul butonului "View" de pe noul volan multifuncțional. În cadrul primei configurații, turometrul și vitezometrul sunt afișate interactiv sub formă de instrumente rotunde; în centrul ecranului este afișat un câmp selectabil individual - de exemplu agenda telefonică a smartphone-ului.
"Cockpit-ul digital" se îmbină cu sistemul Infotainment de top la un nivel superior absolut, devenind "Cockpit-ul Innovision", cu numeroase alte funcții. Printre altele, aici harta pentru navigație poate fi deschisă în centru, între cele două cadrane, sau chiar pe întreaga lățime a afișajului. În cadrul celei de-a doua configurații este disponibilă o vedere digitală fără cadrane, cu diferite câmpuri informative. Central, aici este integrat un afișaj personalizabil - de exemplu pentru mediatecă. Și instrumentele analogice standard de la Caddy au fost reproiectate, beneficiind în acest caz de afișajul multifuncțional digital amplasat central.
În noul Caddy se vor utiliza sisteme Infotainment disponibile la alegere cu ecrane de 6,5, 8,25 și 10 inch. Acestea sunt dispozitive ale "Matricei modulare Infotainment" din a 3-a generație (MIB3). Toate sunt conectate la o unitate Online-Connectivity-Unit (OCU cu cartelă eSIM integrală) și astfel sunt compatibile cu funcționalități online. Nivelul de bază îl reprezintă sistemele cu un ecran tactil color de 6,5 inch. Standard aici: o interfață USB-C, eCall (apel de urgență) și, în funcție de versiune, o interfață Bluetooth pentru telefon, precum și serviciile și funcțiile mobile online adaptate special pentru utilizatorii privați, ca de exemplu "We Connect". Activată, respectiv cu posibilitate de achiziționare opțională, este și recepția radio analogică și digitală (DAB+).
La următorul nivel de echipare, noul Caddy are la bord sisteme radio MIB3 cu un ecran tactil de 8,25 inch; aici sunt integrate, printre altele, o a doua interfață USB-C și opțional sistemul hands-free "Comfort", precum și "App-Connect" (integrarea aplicațiilor pentru smartphone) și DAB+. Deasupra sistemelor cu ecrane de 8,25 inch se află sistemele Infotainment cu ecrane de 10 inch. Acestea sunt toate echipate în mod standard cu DAB+. Opțional, respectiv în funcție de versiune, standard, pot fi utilizate funcții precum comanda vocală, amplificarea electronică a vocii, "Streaming & Internet", funcția de navigație, "Wireless App-Connect", precum și serviciile și funcțiile online de la "We Connect" și "We Connect Plus".