O actualizare majoră: Multivan 6.1 cu o gamă nouă de sisteme de asistență și Infotainment interconectate inovator
Este un simbol în rândul autovehiculelor comerciale: Bulli. Transporter, Caravelle, Multivan și California. Toate bestseller-uri. De-a lungul a șase generații - de la T1 până la T6 - Volkswagen Autovehicule Comerciale a vândut în întreaga lume aproape douăsprezece milioane de exemplare . Acum, seria constructivă se bucură de o actualizare majoră: T6.1. Obiect de cult, cea mai nouă ediție. Digitalizat și interconectat. Noi la bord: o armată de sisteme de asistență, pentru prima dată instrumente digitale și cea mai nouă generație de sisteme Instrument de la Volkswagen cu card SIM integrat și astfel cu acces online permanent. De asemenea nou: designul părții frontale, planșa de bord și o extindere pentru echiparea de serie. Propulsia este asigurată de cele mai noi motoare TDI (90 până la 199 CP). Pe piață, noul T6.11 va fi lansat în primele țări în toamna anului 2019.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a folosit schițele modelelor europene de Transporter, monovolume de mari dimensiuni și autorulote pentru a le reinventa, a le dezvolta în continuare, a le face mai precise și a le îmbunătăți. Așa s-a întâmplat și de această dată: Pentru a integra o gamă nouă de sisteme de asistență și Infotainment, echipa de dezvoltare s-a avântat în adâncurile tehnicii. Dr. Thomas Sedran, președintele consiliului de administrație de la Volkswagen Autovehicule Comerciale: "Noul T6.1 este mașina pentru Aici și Acum. Am luat un autovehicul testat și am adus sistemele de asistență și Infotainment și conectivitatea la cel mai recent nivel tehnic."
Siguranță sporită: Servodirecția electromecanică permite utilizarea unor noi sisteme de asistență
Noul asistent la vânt lateral este standard în T6.1
"Servodirecția hidraulică a modelului T6 a fost înlocuită la modelul T6.1 cu una electromecanică și astfel cu un mecanism de direcție care poate fi acționat activ. Acest lucru schimbă totul, căci oferă acces către noile sisteme de asistență, spune Alexander Hitzinger, director al departamentului dezvoltare tehnică. Hitzinger mai declară: "Cu modelul T6.1 dorim să setăm noi standarde în ceea ce privește siguranța autovehiculului și confortul. Deosebit de importantă pentru noi a fost stabilitatea la rulare. Și aici am realizat progrese evidente." Printre noile sisteme de asistență se numără la toate modelele T6.1 asistentul la vânt lateral disponibil standard: Acesta îl stabilizează pe Bulli automat, imediat ce vântul lateral se transformă în furtună. Un plus semnificativ la capitolul siguranță.
Noile sisteme de asistență virează și frânează automat
Datorită servodirecției electromecanice, de asemenea nou la bord: Sistemul de asistență pentru menținerea benzii "Lane Assist". Acesta înregistrează prin intermediul camerei marcajele de delimitare a benzii și menține modelul T6.1 automat pe bandă. Intrarea și ieșirea din parcare vor fi simplificate de acum de către "Park Assist". La activarea sistemului, modelul T6.1 intră și iese automat din parcare; șoferul nu mai trebuie decât să acționeze pedala de accelerație și frâna . Pentru ca la manevrarea manuală totul să meargă perfect, a fost adaptat de la modelul Crafter pentru modelul T6.1 sistemul de protecție a flancurilor. Acesta reduce, prin intermediul unor senzori cu ultrasunete repartizați de jur împrejurul autovehiculului, riscul de deteriorări. Împotriva accidentelor la deplasarea cu spatele protejează asistentul de ieșire din parcare; sistemul avertizează cu privire la autovehicule care se apropie în unghi de 90 de grade de propriul autovehicul. În cazul în care șoferul nu reacționează, sistemul se auto-activează printr-o intervenție de frânare.
Always on: Radio web, streaming și noi servicii online, datorită sistemului Infotainment cu cartelă eSIM integrată
"Trailer Assist" simplifică manevrarea cu remorcă
Toate modelele seriei constructive sunt autovehicule tractoare predestinate. În funcție de tracțiune, sarcina maximă tractată poate fi de până la 2.500 kg. Manevrarea cu o remorcă cuplată va fi simplificată de acum de sistemul "Trailer Assist", cunoscut de la Crafter. Acesta preia de la șofer momentele complicate de regândire a manevrelor, pentru că la manevrarea cu spatele cu un ansamblu, volanul trebuie bracat spre stânga, pentru ca remorca să vireze spre dreapta . Prin intermediul butonului rotativ pentru reglarea electrică a oglinzii exterioare - transformat aici în joystick - și al unui afișaj din postul de conducere, șoferul setează pur și simplu unghiul la care să fie întoarsă remorca. Apoi, manevrele sunt preluate de T6.1. În "Trailer Assist" fuzionează "Park Assist", servodirecția electromecanică și camera video pentru marșarier "Rear View" (înregistrează unghiul de frângere al osiei remorcii). Gama noilor sisteme este completată de un sistem de identificare a indicatoarelor rutiere cu ajutorul camerei video frontale.
Interior digitalizat cu planșă de bord nouă
Planșa de bord a modelului T6.1 a fost reproiectată. Albert Kirzinger, designer-șef la Volkswagen Autovehicule Comerciale: "Am adaptat cerințele pentru postul de lucru al șoferului în mod consecvent la lumea digitală." Astfel, echipa lui Kirzinger a creat premisele pentru a putea integra în T6.1 un "Digital Cockpit" (panoul de bord digital - instrumente complet digitale) și cea de-a treia generație a sistemului Infotainment modular (MIB3) . Prin fuziunea dintre "Digital Cockpit" și MIB3, în câmpul vizual este creat un peisaj digital nou, format din elementele de afișare și elementele de comandă.
"Digital Cockpit" are dimensiunea de 10,25 inchi
"Digital Cockpit", cu o dimensiune de 10,25 inchi din modelul T6.1 setează noi standarde. Acesta este prezent standard la bordul modelului Multivan Highline. Grafica afișajului cu contrast ridicat este clară și de înaltă calitate. Șoferul poate alege între diferite configurații ale ecranului. Acest lucru se realizează prin intermediul butonului "View" de pe volanul multifuncțional. Configurația 1: Turometrul și vitezometrul sunt afișate interactiv sub formă de instrumente rotunde. În centrul ecranului este afișat un câmp selectabil individual - de exemplu agenda telefonică a smartphone-ului. În combinație cu sistemul Infotainment de top, harta de navigație poate fi deschisă în centru, între cele două cadrane. Configurația 2: Aici este disponibilă o vedere digitală fără cadrane, cu diferite câmpuri informative. Central, și aici este integrat un afișaj personalizabil - de exemplu pentru mediatecă. În plus, au fost reproiectate și clasicele instrumente analogice de pe afișajul multifuncțional amplasat central.
Matrice nouă a interfeței: Instrumente digitale și Infotainment care poate fi personalizat
MIB3 cu afișaj de până la 9,2 inchi
Un alt element esențial în T6.1 sunt noile sisteme de navigație ale MIB3: modelul "Discover Media" (8,0 inchi) și modelul "Discover Pro" (9,2 inchi). Structura grafică a acestor sisteme cu ecran tactil a fost reproiectată; prin intermediul unui ecran principal care poate fi personalizat, funcțiile pot fi configurate și individual, similar aplicațiilor de pe un smartphone. Afișajul modelului "Discover Pro" este în plus acoperit complet cu sticlă. Oferta de sisteme Infotainment este completată de sistemele MIB2 "Composition Audio" (cu afișaj cu bare, standard începând cu echiparea de bază) și "Composition Colour" (ecran tactil de 6,5 inchi, standard începând cu nivelul de echipare Caravelle Highline, Multivan Comfortline și California Coast).
Sisteme Infotainment cu card SIM integrat
O nouă funcție importantă în cadrul echipării sistemelor Infotainment este un card SIM integrat (eSIM). Începând cu modelul "Composition Colour", acesta face parte din echiparea de serie și este disponibilă opțional pentru "Composition Audio". Prin intermediul cartelei eSIM se deschide drumul către o gamă nouă de funcții și servicii bazate pe online. Exemplu funcție eCall: După un accident, sistemul transmite automat poziția autovehiculului către o centrală de urgențe și stabilește o conexiune vocală. În cazul în care din mașină nu se primește nici un răspuns, sunt informate forțele de salvare . În plus, cartela eSIM reprezintă interfața cu "Volkswagen We" - o nouă lume a serviciilor online. Sistemele de 8,0 și 9,2 inchi ale MIB3 oferă în plus funcții precum radio pe internet și servicii de streaming pentru muzică.
Comanda vocală naturală simplifică operarea
Datorită eSIM, operarea devine și mai intuitivă și implicit mai simplă. Căci noile sisteme Infotainment de 8 și 9,2 inchi din modelul T6.1 vor reacționa în viitor la comenzi vocale naturale. Comunicarea comenzilor vocale va fi procesată online printr-o bază de date și tradusă automat în comenzi digitale. La fel ca în cazul altor dispozitive smart, este suficientă o apelare scurtă pentru ca T6.1 să devină atent: În acest caz, "Hey Bulli". Apoi lucrurile pot merge mai departe de exemplu astfel: "Doresc să ajung în Gendarmenmarkt în Berlin". Și sistemul de navigație va propune prompt adresa exactă ca destinație nouă.
"Apple CarPlay™" funcționează acum și fără cablu
Prin intermediul MIB3 este perfecționată și o altă interfață importantă: "App-Connect". Prin intermediul acestei funcții, aplicații de pe smartphone precum "Google Maps", "Mediateca" sau "Spotify" pot fi utilizate direct prin intermediul afișajului sistemului Infotainment . Până în prezent, pentru aceasta era mereu necesară o conexiune prin cablu între smartphone și autovehicul. Pentru utilizatorii de iPhone, acest cablu, în combinație cu sistemele de 8,0 și 9,2 inchi devine de acum istorie: prin Bluetooth și funcția wireless "Apple CarPlay™" un iPhone care a fost asociat o dată, se va conecta automat cu sistemul Infotainment. Toate smartphone-urile compatibile ale tuturor mărcilor pot fi încărcate acum de asemenea fără cablu - prin intermediul unei stații de încărcare inductive din noua planșă de bord.
Noile soluții de detaliu perfecționează cotidianul profesional
Volkswagen Autovehicule Comerciale a dezvoltat funcții complet noi, adaptate pentru activitatea profesională cotidiană . Printre acestea se numără o priză de 230 V la locul șoferului și un compartiment care poate fi încuiat în bancheta dublă, pe partea pasagerului față. Nou concepută a fost de asemenea posibilitatea de încărcare pentru obiecte deosebit de lungi; acestea pot fi acum împinse sub bancheta dublă de pe partea pasagerului față (funcție încărcare inferioară). Astfel lungimea maximă a spațiului de încărcare crește de la 2.450 mm la 2.800 mm, respectiv de la 2.900 mm la 3.300 mm (ampatament lung). În plus, modelul Transporter mai este echipat standard cu un sistem separat de închidere a spațiului de încărcare (pentru autovehicule cu perete despărțitor). Astfel, spațiul de încărcare poate fi încuiat separat de cabină. Posibilitatea 1: Se încuie numai spațiul de încărcare (mod "poștaș"). Posibilitatea 2: Se încuie numai cabina (mod "atelier"). Va urma în plus un "pachet curier" cu o structură și mai robustă pentru elementele solicitate intens ale autovehiculului, precum alternatorul, bateria sau arborii motori.
Echipare pentru Transporter 6.1
Echiparea de serie a modelului Transporter 6.1 a fost îmbunătățită semnificativ. Astfel, Heinz-Jürgen Löw, director pentru distribuție și marketing declară: "Am completat echiparea de serie la Transporter cu macarale electrice pentru geamuri, închidere centralizată, oglinzi exterioare cu reglare și încălzire electrică, faruri H7 noi, lămpi interioare cu tehnică cu led eficientă energetic și un sistem radio cu dispozitiv hands-free Bluetooth."
Plus de echipare pentru Multivan 6.1
Volkswagen Autovehicule Comerciale a extins semnificativ și echiparea standard a modelului Multivan 6.1. De exemplu, Multivan 6.1 Trendline are prin comparație cu predecesorul său o planșă de bord îmbunătățită, sistemul audio "Composition Colour" cu ecran tactil de 6,5 inchi, o acționare electrică a sistemului de protecție copii pentru uși, noile faruri H7 și un nou volan multifuncțional din piele. La varianta Multivan 6.1 Comfortline se mai adaugă printre altele afișajul multifuncțional "Premium", elemente de decor pe planșa de bord și capitonajele laterale, pachetul "Lumină & vizibilitate", precum și interfețe USB suplimentare în spațiul pentru pasageri. Echiparea de serie a modelului Multivan 6.1 Highline a fost completată cu faruri cu leduri noi, lămpile spate cu leduri, de asemenea noi, sistemul "Park Assist" (inclusiv "Parkpilot" față și spate cu funcție de frânare la manevre), sistemul de navigație de 8 inchi "Discover Media" și "Digital Cockpit" . Noua echipare de serie a modelelor Caravelle și California va fi comunicată ulterior .
Design nou al părții frontale a seriei constructive
Dacă există un autovehicul comercial în lume, al cărui design - așa cum este - este considerat perfect, atunci acesta este T6. Ba mai mult: Pentru numeroși fani ai acestui vehicul polivalent, designul a atins de mult statutul de obiect de cult. Echipa designerului-șef Albert Kirzinger a ales de aceea cu intenție să modifice numai partea frontală. Kirzinger: "Modelul T6.1 stă acum și mai impunător pe șosea. Avem acum o admisie de aer foarte mare, de care și avem nevoie din punct de vedere tehnic, pentru motoarele moderne. Simultan am putut accentua lățimea și a putut dezvolta o privire și mai aprigă ." Zona transversală formată din farurile cu construcție mai compactă și partea superioară a grilei radiatorului a devenit mai îngustă decât la predecesorul său. "În această zonă am proiectat o nouă baghetă cromată dublă, care se întinde pe întreaga lățime și care ajunge sub formă de bandă de leduri pentru luminile de zi până la faruri . Astfel, autovehiculul are o carismă proprie și poate fi identificat de la depărtare drept un T6.1." În funcție de model și echipare, partea frontală este individualizată și prin alte detalii cromate. De asemenea, a fost reproiectată gama de culori și jante.
2.0 TDI de până la 199 CP
Și programul de tracțiune a fost reconfigurat. Modelul T6.1 cu tracțiune față va fi oferit la lansarea pe piață cu motoare turbo-diesel de 2,0 (2.0 TDI) ultraeficiente . Toate îndeplinesc norma de poluare Euro-6d-TEMP-EVAP. Noua motorizare de bază oferă 66 kW / 90 CP și a devenit astfel mai puternică (anterior 62 kW / 84 CP). Pentru următoarea treaptă de putere, motorul 2.0 TDI dezvoltă acum 81 kW / 110 CP; acesta înlocuiește motoarele existente până acum de 75 kW / 102 CP și 84 kW / 114 CP. Se preiau de la predecesor motoarele 2.0 TDI de 110 kW / 150 CP, precum și un 2.0 TDI biturbo de 146 kW / 199 CP. Motorul TDI de 150 CP poate fi comandat ca dotare specială cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG), precum și cu tracțiunea integrală 4MOTION (cutie de viteze manuală sau DSG) . Versiunea de top de 199 CP va fi livrată în mod standard cu cutia de viteze DSG (opțional plus 4MOTION).